Tuesday, October 27, 2009

kekecewaan seorang sahabat..T_T

aku ni bukanla elok sangat orangnya...
tapi aku still sedih dengan ragam kawan kawan aku kat facebook, friendster dll.

kenapa?

sebab keterbukaan diorang dalam meluahkan perasaan...

aku nak tegur tapi hanya mampu memprotes di hati...itulah selemah-lemah iman...T_T

contoh la kan,menggunakan swear word yang melampau suc as f**k,s**l dll...itu contoh jer...TOLONG JANGAN PRAKTIKKAN

dengan application yang kononnya meramal nasib...bukankah ia haram di sisi syariat??
pada diorang hiburan semata-mata...tapi sedangkan amalan sekecil zarah diambil kira oleh Allah..

sedikit sebanyak ia dapat mencemar akidah...

YA ALLAH..LINDUNGILAH DIRIKU DAN SAHABAT-SAHABATKU DARIPADA MEMPERSEKUTUKAN MU YA ALLAH...

HANYA ENGKAU YANG MAHA BERKUASA KE ATAS SEGALA SESUATU..

baru-baru ni,ada kawan aku main game remove bra...dia seorang lelaki...kawan2 yg laen suka...bukan nak marah...alasan:hiburan
tapi di situ bukan cartoon atau lukisan...gambar manusia...walaupun hanya body belakang jer,masalahnya diorang dah tengok aurat wanita yang haram buat mereka....

YA ALLAH,tak terdaya aku nak halang bila kawan2 lain suka dan main juga...
sekali lagi...selemah-lemah iman...

inilah habuan internet...
aku lebh rela adik aku buta internet daripada terjebak dengan benda-benda yang kononnya remeh ni...
sikit-sikit lama2 jadi bukit...

YA ALLAH perbaikilah urusan duniaku...
aku berserah kepada-Mu...
tapi,berilah aku kekuatan untuk memperjuangkan kebenaran...

No comments:

Post a Comment